Compania Secom - care a iniţiat campania "Urăşte!", criticată de organizaţiile neguvernamentale - precizează joi, într-un comunicat de presă, că intenţiile sale au fost departe de acuzaţiile care i-au fost aduse, campania nefiind conturată în jurul ideii "îmi urăsc copilul pentru că are autism", potrivit Mediafax.
Secom consideră "incredibil" faptul că cineva îi poate acuza de discriminare faţă de cei bolnavi.
"Campania, de la bun început, a fost gândită ca o campanie neconvenţională ce a vizat doi paşi, fiind bazată pe o antiteză între ură şi iubire. Demersul nostru a început invers, tocmai pentru a mobiliza oamenii şi a stârni reacţii. Cu toate acestea, ideea campaniei nu este în niciun caz conturată în jurul mesajului «îmi urăsc copilul pentru că are autism». Sunt cuvinte scoase din context, pe care cei de la Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabiliăţi le-au asociat nepotrivit, deformând mesajul. În niciun caz nu am dorit să instigăm la ură, dimpotrivă! Mesajul nostru vorbeşte onest despre toate momentele acelea dureroase în care familiile celor bolnavi se regăsesc. Sunt momentele în care ei urăsc boala, nu bolnavul. Gândul din spate este unul cât se poate de curat şi de real", se arată în comunicatul companiei.
Reprezentanţii Secom mai precizează că a doua etapă a campaniei este bazată tocmai pe iubire, pe puterea de a continua lupta, indiferent de cât de greu este în acele momente disperate.
"În continuare, vă cerem un pic de răbdare, pentru că a doua parte a campaniei, care va fi implementată în foarte scurt timp, are un mesaj pozitiv şi cât se poate de clar, adresat societăţii civile în întregime", se mai arată în comunicat.
Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilităţi (CEDCD) a sesizat Parchetul cu privire la o campanie pentru un produs farmaceutic în care se face referire la copiii cu autism şi care