Pozitia de lider detinuta de Google pe piata motoarelor de cautare ar putea fi pusa in pericol de rivalii sai, care isi intensifica eforturile pentru a castiga teren in randul unei generatii de internauti care a crescut cu Google ca pagina de start
Luand in considerare ca activitatea de cautare reprezinta principalul domeniu de actiune din mediul online, faptul ca cei mai multi dintre utilizatorii de internet se multumesc sa se limiteze la un singur motor de cautare apare ca o reala ciudatenie. Pentru ca exista foarte putine studii care sa sustina superioritatea rezultatelor oferite de Google fata de competitorii sai, acestia din urma persevereaza in a-i determina pe consumatori sa incerce si alte variante.
Un lucru este cert insa: acest obicei va fi unul foarte greu de schimbat. Oricine poate apela oricand la un alt motor de cautare, insa pentru cei mai multi paginile web se deschid cu Google, chiar si celor care ii tasteaza numele de fiecare data, le-a intrat in obisnuita.
Google si-a castigat numerosi admiratori datorita, in primul rand simplitatii si pagini ordonate pe care a pus-o la dispozitia internautilor.
Eforturile intreprinse de gigantul IT pentru a-si intari relatia cu utilizatorii de Internet, materializate in servicii precum Gmail sau Google Earth au fost rasplatite, asa cum arata dividendele. In acelasi timp, diferitele parteneriate incheiate cu ISP-uri, portaluri sau comunitati virtuale cimenteaza brandul in mintea consumatorilor.
Google apare ca un pioner al industriei si reuseste in mod exceptional sa se creioneze ca un inovator, ipoteze care ar putea fi cu usurinta supuse dezbaterii, insa nu si in mintea utilizatorilor sai.
Specialistii sunt de parere ca rivalii gigantului IT ar trebui sa se concentreze mai putin pe surclasarea Google, ci mai degraba pe reducerea imensei diferente existente in acest moment intre e