» Cei 70 de kilometri ai centurii Bucuresti trebuiau sa fie gata in 2010. La acest moment, lucrurile stau cam asa: pe 52 kilometri lucrarile nici nu au inceput, pe 15 kilometri lucrarile sunt gata in proportie de 70%, iar pe 3 kilometri proportia e de 30%.
» Explicatia este ca nu sunt resurse. Bani au existat insa doar pentru a acorda "regilor asfaltului" care detin contractele rotunjiri grase ale acestora, pe motiv ca au mai pus parapeti si au mutat utilitati. Licitatiile fusesera castigate de ei tocmai pentru ca oferisera pretul cel mai mic.
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) nu va reusi sa predea in acest an centura Capitalei, largita la patru benzi, dupa cum promisese anterior. Zona de nord a acesteia, cuprinsa intre autostrazile A1 si A2, mai putin 15 kilometri, trebuia sa fie gata pana la finele acestui an, conform contractelor semnate cu cele trei firme constructoare. Pentru cei 15 kilometri cuprinsi intre A1 si DN7, pe de o parte, si DN2 si A2, pe de alta parte, nici nu au fost organizate licitatiile. Zona de sud pentru care au fost semnate contractele in 2008 trebuia sa fie la randul ei definitivata tot in 2010, cum contractele aveau termene de executie de 24 de luni. Cu noroc, in acest an vor fi receptionati cel mult 18 kilometri pe zona de nord. Pentru restul, termenele au fost decalate pentru 2012. Argumentul oficial al acestei situatii este ca nu sunt bani.
Centura atinge jumatate de miliard de euro
Pentru a termina lucrarile, compania mai are nevoie de 200 milioane euro, a spus ieri directorul de drumuri nationale al CNADNR, Marin Ionescu. Valoarea contractelor de executie semnate pana acum este de 270 milioane euro, ceea ce inseamna ca pretul final al modernizarii celor 72 de kilometri este 470 milioane euro, adica 6,77 milioane euro pe kilometru, suma care include si