Previziunile privind viteza de crestere a pietei media din Romania sunt mai optimiste decat cele la nivel global, se arata intr-un studiu dat astazi publicitatii de Grupul Tehnologie, Media si Telecomunicatii (TMT) din cadrul Deloitte Touche Tohmatsu. Potrivit studiului "Previziuni Media 2008", publicitatea online va creste cu peste 50% in 2008, dupa ce in Romania a crescut pana la circa 10 milioane de euro in 2007. Documentul mai precizeaza ca cel putin un operator major de televiziune prin cablu va introduce televiziunea IP pana la sfarsitul acestui an.
Evolutia pietei romanesti, aliniata la tendintele internationale
Potrivit unui comunicat Tempo Advertising difuzat pe aceasta tema, Radu Herinean, Enterprise Risk Services Manager la Deloitte Romania, cel care a evaluat piata romaneasca de media pentru studiul global mentionat, apreciaza ca "in ceea ce priveste Romania, evolutia este intr-o oarecare masura aliniata la trendul international, insa exista numeroase aspecte in care perspectivele sunt chiar mai optimiste decat media la nivel global, cel putin in ceea ce priveste viteza de crestere, daca nu neaparat valorile nete".
Herinean crede ca "in ceea ce priveste publicitatea pe internet, se pastreaza trendul prin care publicitatea online va creste cu peste 50% si in 2008. Televiziunea digitala si-a facut deja loc in casele romanilor, iar cel putin un operator major de televiziune prin cablu va introduce televiziunea IP, cel mai probabil spre sfarsitul anului".
Iar in privinta pirateriei, "ne vom clasa foarte probabil in continuare in urma mediei globale, in ciuda faptului ca legislatia romana este mult mai agresiva in acest domeniu", mai crede Radu Herinean.
In acelasi comunicat este citat si Dariusz Nachyla, partener TMT pentru Europa Centrala in cadrul Deloitte, potrivit caruia "directiile principale spre c