Împlementarea proiectului, promisă inițial pentru toamna acestui an e departe de a se materializa.. Schimbarea de plan vine după ce au început să apară semnale că proiectul i-ar putea încăiera între ei, pe veciniide bloc.
La începutul acestui an, autoritățile locale anunțau pentru toamna lui 2011 trecerea la închirierea locurilor de parcare de la scara blocurilor, un proiect care, în teorie sună bine dar care, în practică, ar putea ieși cu scântei. Autorităţile locale au tot analizat modelele care funcţionează la Constanţa, Craiova, Braşov şi Bucureşti și au postat pe site-ul Primăriei Regulamentul de închiriere care prevede o taxă de 120 de lei/ an, în Zona A (Cartiee Central) și o alta, de 100 de lei/an pentru zona B ( Negru Vodă, Calea București, Calea Câmpulung, Prundu, Tudor Vladimirescu, Trivale, Găvana, Craiovei, Mărașești, Banat, Traian și Războieni). O sumă modică pentru ”liniștea ” șoferilor care, teoretic, după implementarea prioectului, n-ar mai fi nevoiți să vâneze locul de parcare din fața blocului. În plus, potrivit regulamentului, mașinile de mare tonaj, camionetele și chiar autoturismele de serviciu, nu vor mai putea parca la scara blocului, șoferii urmând a fi obligați să le lase în locurile special amenajate: Zona Bowling și parcarea de lângă stadion.
Nu acum!
Numai că unii piteșteni și-au dat repede seama că riscă, chiar și cu aceste prevederi, să rămână pe dinafară.Nici primăria nu mai dă zor cu închirierea. “Deocamdată nu putem să închiriem locurile de parcare pentru că nu sunt suficiente. Continuăm să realizăm parcări și vom vedea când vom putea să începem să le și închiriem.”, spune Tudor Pendiuc, primarul Muncipiului Pitești.
“În Pitești există 41.000 de locuri de parcare și 61.000 de mașini, (inclusiv cele în leasing. Am luat în calcul doar autoturismele, nu și remorcile, motocicletele, autoutilitarele, etc.”, expli