Compania suedeză Volvo a raportat astăzi pierderi operaţionale de 6,9 miliarde de coroane suedeze, echivalentul a 886 milioane de dolari, în al doilea trimestru, peste aşteptările analiştilor. Cel de-al doilea producător mondial de camioane estimează în continuare o scădere puternică pe pieţele principale în 2009.
Potrivit analiştilor chestionaţi de Reuters şi citaţi de NewsIn, pierderile operaţionale estimate erau de 4,7 miliarde de coroane suedeze. În cel de-al doilea trimestru al anului trecut, Volvo a avut un profit de 7,2 miliarde coroane suedeze.
Recesiunea puternică care a cuprins principalele pieţe de desfacere ale Volvo a afectat puternic cererea, ceea ce a făcut ca producătorii de camioane să reducă producţia, în timp ce criza financiară globală a afectat puterea de cumpărare.
Volvo, care produce camioane de mare tonaj sub marca Renault, Mack, Nissan Diesel şi Eicher, dar şi sub marca proprie, a anunţat că, în trimestrul analizat, comenzile au scăzut cu 51%. În acelaşi timp, la sfârşitul lunii aprilie, compania raportase pierderi operaţionale de 4,53 miliarde de coroane suedeze (536 milioane de dolari) şi anunţase că va concedia încă 1.543 de persoane.