Noile „jucării” ale poliţiei vor fi folosite împotriva tuturor şoferilor obişnuiţi să încalce regulile. „Îl lăsăm mai întâi să se bucure de detectorul lui de radar... Apoi, îl vom testa serios”, îşi începe mândru expunerea poliţistul de la volanul noii Dacia Logan MCV, pe care şoferii bucureşteni o vor întâlni curând pe traseul Piaţa Victoriei - Piaţa Romană. Sursa: VLAD STĂNESCUSursa: EVZ
1 /.
Bucuria şoferului a durat doar câteva minute: „Am făcut o investiţie serioasă în el (arată mândru spre detectorul său). M-a avertizat de la bun început: bip-bip-bip. E clar...”.
„Să mai încercăm o dată”, îi răspunde poliţistul cu zâmbetul pe buze. Nu mai activează manual aparatul de pe bord, care începe să dea alarma imediat ce acul kilometrajului „maşinii adverse” trece de 61 de km/oră.
„De data asta, m-a avertizat abia în momentul în care am ajuns în dreptul maşinii dumneavoastră... Speram să nu fie chiar aşa cum s-a spus”, remarcă, dezamăgit, şoferul.
Aşa a început, ieri, testul la care reporterii EVZ au supus noile „jucării” ale poliţiei. Odată ajuns în trafic, radarul funcţionează impecabil: surprinde imagini extrem de clare cu tot ce mişcă pe toate cele şase benzi ale şoselei, pe ambele sensuri. „Legea permite «o abatere» de zece kilometri de la limita maximă admisă. Aşa că, am reglat aparatul radar să emită avertizarea începând cu 61 de km/oră”, continuă poliţistul.
De fapt, aşa vor funcţiona noile radare pe toate tronsoanele de drum: cu o abatere de 10 km/ oră peste limita maximă admisă: de la 81 de km/oră, acolo unde limita e de 70 de km/oră, de la 101 acolo, unde limita e de 90 de km/ oră, şi de la 141 de km/oră pe autostradă.
Contestaţiile, combătute cu probe solide
„Vedeţi, la un kilometru şi jumătate distanţă avea peste 80 la oră, iar acum are 47 de km/ oră... Fie a frâna