Pârtia, telegondola şi patinoarul din Piatra Neamţ nu i-au mai atras pe turişti ca altădată. Administratorii telescaunului şi ai telegondolei pun seceta de turişti pe seama „stranierilor“, care nu au mai revenit în ţară. Faţă de anul trecut, încasările au scăzut cu 20 la sută.
În timp ce pârtiile din Braşov, Sinaia şi chiar Vatra Dornei au fost pline de turişti, la Piatra Neamţ s-au prezentat la schi numai pietrenii care s-au plictisit acasă. Numărul turiştilor care au poposit în oraş pentru a se bucura de investiţiile din ultimii ani a scăzut îngrijorător faţă de iarna trecută.
Temperaturile ridicate au încurcat planurile
Planul municipalităţii de a atrage turiştii la poalele Pietricicăi nu s-a bucurat de prea mult succes. Primul inconvenient s-a dovedit a fi chiar temperaturile mult prea ridicate pentru posibilităţile de răcire ale instalaţiilor de zăpadă artificială şi cele montate la patinoar.
„Anul acesta au venit cu cel puţin 15% mai puţini turişti decât anul trecut. Considerăm că motivul principal a fost vremea caldă, care ne-a limitat potenţialul turistic“, a declarat Lucian Morozan, directorul economic al societăţii Perla Invest, cea care administrează pârtia, telescaunul şi instalaţia de la telegondolă. Pârtia din Piatra Neamţ a devenit practicabilă la finalul lui 2009, mai precis pe 18 decembrie.
Sabotată de temperaturile ridicate, după numai şase zile, pârtia s-a transformat într-o uriaşă dâră de pământ. Administratorii au estimat că maxim 3.500 de persoane au urcat pe pârtie în ultimele zile din 2009.
„Marele dezavantaj a fost că stranierii care se întorceau acasă de Crăciun nu au mai venit în oraş. Ei erau cei care ne ridicau încasările la final de an“, a adăugat Lucian Morozan. Telescaunul a adus încasări de 38.000 de lei în perioada sărbătorilor, cu 12.000 de lei mai puţin comparativ