Parchetul General de la Bucureşti a început investigaţiile în cazul dramei din Muntenegru, iar dupăprimele investigaţii făcute la faţa locului s-a descoperit că nu poliţistul era la volanul autocarului ci şoferul firmei Gregory Tour, relatează stireazilei.ro
Autorităţiile române vor cere transfer de procedură în dosarul morţii celor 18 turişti în accidentul de autocar din Muntenegru. Investigaţia făcută la Podgoriţa arată că George Ciobanu, poliţistul român angajat şi la compania de transport internaţional, nu se afla la volanul autocarului în momentul producerii accidentului, ci în orele de odihnă.
De altfel aceasta este şi singura direcţie pe care poate merge ancheta Parchetului General care s-a autosesizat în acest caz investigând, momentan, doar împrejurările producerii tragediei ca accident de muncă.
Făptuitor în dosarul de la Bucureşti este considerat Dan Mărgărit, cel de-al doilea şofer al autocarului, angajat al transportatorului Gregory Tour, care a şi supravieţuit în urma accidentului.
Proba esenţială în dosarul de la Bucureşti va fi diagrama autocarului, care funcţionează ca şi cutia neagră în cazul aparatelor de zbor. Toate modificările de parcurs, viteza de rulaj, dar şi timpii de odihnă şi de condus pentru şoferi pot fi citite şi în acest moment de autorităţile din Muntenegru, întrucât deţin aceeaşi tehnologie ca şi Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier din România, autoritatea specializată din Ministerul Transporturilor.
Diagrama autocarului, probă esenţială în anchetă
Parchetul General a obţinut deja toate documentele legate de autorizarea transportului şi a firmei care deţine autocarul. Gregory Tour, compania care deţinea autocarul şi la care erau angajaţi cei doi şoferi, este licenţiată din 2006 pentru transport internaţional de persoane. Investigaţiile preliminare arată că nu există neregu