Din când în când, guvernul, preşedintele, parlamentul – “Statul” – îşi aduc aminte că au o ţară de promovat şi, fiind tari în marketing şi PR, vin cu idei geniale, angajează pseudospecialişti, şi evident că rezultatul e mult sub o “varză ‡ la Cluj”.
Din când în când, guvernul, preşedintele, parlamentul – “Statul” – îşi aduc aminte că au o ţară de promovat şi, fiind tari în marketing şi PR, vin cu idei geniale, angajează pseudospecialişti, şi evident că rezultatul e mult sub o “varză ‡ la Cluj”.
De data asta însă chiar au ales profesionişti! La 26 februarie, Travel Channel, parte a grupului Discovery pe care cu plăcere îl urmăresc, a difuzat “No reservation” cu Anthony Bourdain, ediţie specială despre România. Până aici totul bine şi frumos. Trebuie ştiut că autorităţile din România au considerat că e bine să îi invite pe Bourdain şi echipa lui să facă acest reportaj, în această invitaţie intrând şi aproximativ 20.000 de dolari, deconturile acestora fiind asigurate cu servilitate de România. Oamenii au venit, au fost duşi în tot felul de localuri de fiţe şi specific italian sau francez (specificul românesc mai subţire), încercând astfel ca rezultatul obţinut să fie unul foarte bun. Oamenii de la Travel Channel, care fac treaba asta de o căruţă de ani, evident că nu au fost impresionaţi nici de Pizza de Lipscani şi nici de file mignionul de Dorobanţi, aşa că emisiunea despre România s-a transformat într-o critică obiectivă a obiceiurilor şi kitschurilor din partea locului. În mintea lor de occidentali nu există “combinaţia de Dâmboviţa”. Nu s-au simţit deloc să coafeze toată povestea şi să invite populaţia mondială să dea năvală pe meleaguri româneşti. Au spus ce au văzut, au comentat ce au mâncat şi ce s-a întâmplat raportat la faptul că au străbătut globul pământesc de câteva zeci de ori şi au dat totul pe faţă. Apoi presa, mini