Datele unui studiu realizat Daedalus Millward Brown si citat de Mediafax arată care au fost produsele şi magazinele preferate de cumpărătorii români pe 23 noiembrie, de BLACK FRIDAY.
"Cei mai mulţi români s-au folosit de reducerile de BLACK FRIDAY pentru a-şi completa sau înlocui produsele electrocasnice din gospodărie: 44,4% din cumpărăturile de Black Friday au reprezentat produse din această categorie. Pe locul doi şi trei în preferinţele românilor s-au plasat tot produse din electroIT: segmentul IT&C (în care au fost incluse laptopurile, telefoanele sau tabletele) a reprezentat 30% din achiziţii, în timp ce electronicele (televizoare, aparatură foto-video etc.) au reprezentat alte 24,3% dintre cumpărături", se arată într-un comunicat al Daedalus Millward Brown.
În perioada campaniei de reduceri Black Friday, desfăşurată între 23 şi 25 noiembrie, românii au optat şi pentru alte categorii de produse - segmentele fashion, cosmetic sau food au atras 23,2% dintre cumpărături.
Jucăriile au reprezentat 2,4% din achiziţii, în timp ce doar 2% dintre români au optat pentru produsele de bricolaj.
Conform studiului, 38,1% dintre cei intervievaţi au ales să cumpere online în perioada campaniei Black Friday.
"Dintre cei care au auzit despre Black Friday, 11,1% au spus ca au cumpărat ceva de la retailerii care au avut promoţii în intervalul 23-25 noiembrie", se mai spune în comunicat.
Rezultatele studiului indică o creştere accelerată a procentului românilor familiarizaţi cu acest eveniment, care, în mai puţin de 20 zile, a urcat de de la 27,2% la 69,8%.
Primele cinci magazine din care românii au ales să cumpere online au fost eMAG.ro - 21,1%, Flanco - 18,4%, Altex+Mediagalaxy - 12,3%, Domo - 9,4% şi Carrefour - 8,6%.
Studiul a fost realizat în intervalul 4-6 decembrie, pe un eşantion reprezentativ de 2.000 de respondenţi