Deşi a fost implementat experimental de câteva luni, serviciul nu se bucură de mare succes în Capitală . Firmele cu domiciliul fiscal în raza teritorială a judeţelor Bacău, Bihor, Braşov, Deşi a fost implementat experimental de câteva luni, serviciul nu se bucură de mare succes în Capitală .
Firmele cu domiciliul fiscal în raza teritorială a judeţelor Bacău, Bihor, Braşov, Brăila, Cluj, Iaşi, Olt, Sibiu, Timiş şi Vâlcea nu vor mai fi nevoite să se deplaseze la administraţiile financiare pentru depunerea declaraţiilor fiscale. Această operaţiune o vor putea face în curând on-line, din birou, asemeni contribuabililor persoane juridice din Bucureşti sau Ilfov.
Potrivit unui proiect de ordin elaborat de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), firmele mici şi mijlocii din 10 judeţe ale ţării vor avea posibilitatea să depună declaraţiile fiscale on-line. Certificatul digital, obligatoriu Dintre documentele ce pot fi transmise Fiscului prin internet amintim declaraţia privind obligaţiile de plată la bugetul general consolidat, declaraţia rectificativă, decontul de TVA, declaraţia privind impozitul pe profit, declaraţia recapitulativă sau decontul privind accizele.
Pentru a putea transmite declaraţiile fiscale on-line, firmele trebuie să solicite Ministerului Economiei şi Finanţelor un certificat digital de identificare a reprezentantului legal. Acesta este valabil doi ani, iar revocarea acestuia se poate face fie de către contribuabil pe baza unei cereri care se completează direct pe site-ul de internet al ministerului, fie din oficiu, de către organul fiscal, în cazul în care certificatul nu este folosit pe o perioadă mai mare de un an.
Bucureştenii nu se înghesuie la acest serviciu Sistemul de depunere a declaraţiilor fiscale on-line este funcţional în acest moment doar în Bucureşti şi Ilfov. Deşi nu presupune costuri supliment