Un client Volksbank care obţinuse o victorie preliminară în procesul cu banca în privinţa clauzelor abuzive şi a comisionului de risc a pierdut la Curtea de Apel Bucureşti, instanţa găsind clauzele ca fiind formulate corect şi inteligibil, iar comisionul de risc fiind justificabil. Acesta poate fi un precedent juridic pentru alte procese ale Volksbank.
Volksbank România, reprezentată de avocatul Mihai Kehaiyan, a obținut această victorie la Curtea de Apel București, în procesul cu un client.
Prin decizia pronunțată, Curtea de Apel apreciază că instanța nu are dreptul de a anula clauzele referitoare la preț pe motiv că ar fi abuzive, întrucât acestea sunt exprimate corect și inteligibil.
Mai mult decât atât, instanța a apreciat faptul că rațiunea economică ce justifică perceperea unui comision de risc este tocmai existența riscului de credit, element pe care băncile sunt obligate să încerce să îl acopere. Riscul de credit este asumat în urma unei analize economico-financiare a clientului și a solidității tuturor garanțiilor prezentate.
„Principala activitate pe care o are o bancă, în momentul și ulterior acordării unui credit este aceea de a administra posibilele riscuri pe care le-ar putea întâni până la recuperarea sumelor acordate”, precizează instanța.
“Incepem să asistăm la o tendinţă de modificare a jurisprudenţei în materia litigiilor dintre bănci şi consumatori în sensul revenirii la principiul de drept privind responsabilitatea contractuală dintre părţi. Nu putem decât să salutăm astfel de practici”, declară avocatul celor de la Volksbank.
Trebuie menționat, totuși, că până în prezent, Volksbank a pierdut, irevocabil sau într-o fază intermediară, mai multe procese individuale și colective cu clienții săi, în privința comisionului de risc sau clauzelor abuzive.
Curtea de Apel Buc