Dificultati la incasarea banilor, contractia pietelor de desfacere si concurenta facuta de marfurile venite din China sau India sunt principalele probleme invocate in intalnirile saptamanale pe care clientii CEC Bank le au cu conducerea bancii, au declarat pentru HotNews.ro, oficiali ai CEC Bank. Acestia mai vorbesc in interviul care urmeaza despre cum a schimbat criza criteriile de cautare a clientilor solvabili, ce sectoare raman atractive, care sunt cele mai solicitate credite si in ce moneda.
Rep: Care sunt principalele obstacole din punctul de vedere al bancii cu privire la finantarea corporate? Ce business-uri le vedeti ca fiind cele mai viabile si care presupun un grad mai mare de risc in aceasta perioada?
Laura Mihai, director Directia Clienti Mari: Perioada 2008-2010 a fost una dificila, cu repercusiuni in evolutia situatiilor financiare ale companiilor. Din punctul de vedere al Bancii, o prima problema ar fi definirea in interiorul organizatiei a clientilor catre care se pot directiona finantari, in noile conditii economice.
De altfel, criteriile de selectie utilizate de banci in perioada anterioara crizei au suferit o serie de modificari, intrucat si mediul economic actual este unul diferit.
Este dificil de nominalizat unul sau mai multe sectoare de activitate care sa fi ramas neafectate. Evolutia pe perioada crizei a depins in mare parte de doua elemente:
1. Orientarea masiva a resurselor pe partea de investitii. Firmele care se aflau in acesta situatie in 2008-2009 au trecut, in perioada imediat urmatoare, prin dezechilibre financiare.
2. Abilitatile manageriale. Acele companii in care managementul a reusit sa identifice nise si sa repozitioneze activitatea au reusit sa parcurga mai usor acesta perioada.
In ceea ce priveste CEC Bank, in continuare ne vom orienta cu precadere catre agric