Mihail Drumeş a povestit într-un interviu acordat în 1978, că era prieten cu un cireş. Locuind lângă balconul autorului, cireşul privea curios şi atent, cum Mihail Drumeş se răzvrătea împotriva albului hârtiei. În timp ce truditorul cuvintelor scrijelea cu mintea şi cu sufletul său colile imaculate, cireşul înflorea, zâmbea şi rodea cireşe foarte gustoase. Până într-o zi, când privirea scriitorului a fost lovită de suferinţa copacului. Era devastat, rupt, jefuit, cu crengile rănite. Cireşul i-a spus prietenului său aşa: "Nu te mira. Aşa se întâmplă cu oricine dă roadă bună. De salcâmul de colo nu se leagă nimeni, fiindcă nu face decât umbră. Aşa că, scriitorule, nu-ţi face sânge rău dacă te defăimează unii confraţi, ci, dimpotrivă, să-ţi pară bine. Prin scrierile lor ei nu te pot distruge, numai propria ta operă te poate distruge."
În acest fel auzea, probabil, Mihail Drumeş, rezerva criticilor literari importanţi din perioda interbelică, faţă de scrierile sale. Cert este că, volumele semnate de Mihail Drumeş au fost foarte bine receptate de către publicul cititor şi s-au bucurat de vânzări impresionante. Acest dezechilibru între dezinteresul specialiştilor şi adeziunea entuziastă a publicului a făcut să se vorbească despre Drumeş, ca despre un caz în literatura română. "Invitaţie la vals", "Elevul Dima dintr-a VII a", "Scrisoarea de dragoste" au avut tiraje uriaşe, cărţile au fost traduse în câteva limbi europene, scriitorul având o incontestabilă popularitate în perioada dintre cele două războaie mondiale. Perioadă în care, după cum aflăm din splendida carte a Ioanei Pârvulescu, "Întoarcere în Bucureştiul interbelic", literatura era promovată în diverse şi ingenioase feluri. Trecătorii trebuiau transformaţi în cititori, aşa încât, din vitrinele librăriilor, afişele vorbeau. Imaginile sunt pitoreşti şi memorabile. "Un cap de mă