Harlem Shake ar trebui să fie un fel de dans la care contribuie un număr însemnat de oameni. Se poate să fie şi asta, dar cert este că a generat un real interes în toată lumea, chiar şi în România.
YouTube este o sursă bună de informare despre Harlem Shake. La o simplă căutare, sunt întoarse 66.000 de variante de Harlem Shake cu o durată de cel mult patru minute. Aproximativ 1.100 dintre acestea au şi cuvântul România în componenţă, potrivit unei analize GolinHarris, preluată de Pagina de Media.
Denumirea „Harlem Shake“ provine de la celebrul cartier din New York, Harlem. Conceptul este pe cât de simplu se poate: filmul prezintă un singur personaj dansând haotic în mijlocul unui grup de oameni impasibili la spectacol. După câteva secunde de dans solitar, ceilalţi i se alătură, totul degenerând într-un adevărat haos.
„Primul video de acest fel a fost încărcat pe YouTube în Australia, iar conform YouTube Trends la 11 februarie existau deja 12.000 de variante, însumând peste 44 de milioane de vizualizări. Rata de creştere la acel moment era de 4.000 de video-uri pe zi, în continuă accelerare, şi, după câteva zile, pe 15 februarie, existau deja peste 40.000 de video Harlem Shake, cu 175 de milioane de vizualizări“, a declarat Valeriu Ispir, Senior Digital Manager la GolinHarris.
Anca Bundaru, doar Digital Manager la GolinHaris, a descris dansul mult mai scurt. „Este un fel de Macarena al zilelor noastre“. Şi tocmai pentru că este uşor de reprodus, foarte mulţi l-au încercat, s-au filmat şi au încărcat rezultatul pe YouTube.
Harlem Shake în versiunea RObotzi
Harlem Shake în Piaţa Constituţiei
Şi o abordare cel puţin interesantă şi inspirată vine de la site-ul de ştiri false „Times New Roman“. În loc să înceapă un dans haotic, ei au devenit corporatişti atenţi la grafice şi la strategiile de dezvoltare.