* Fenechiu: "Statul este interesat ca noul investitor să păstreze cât mai mulţi angajaţi"
Confederaţia Naţională Sindicală Cartel Alfa şi Federaţia Mecanicilor de Locomotivă solicită Executivului şi Ministerului Transporturilor să informeze oficial structurile sindicale despre condiţiile incluse în dosarul de prezentare a CFR Marfă care au impact direct asupra angajaţilor, care implică locurile de muncă şi care aduc atingere prevederilor din Contractul Colectiv de Muncă.
Sindicaliştii suţin că dosarul de privatizare a operatorului feroviar de marfă a fost întocmit fără consultarea sindicatelor.
Aceştia susţin că preţul de pornire a licitaţiei, de 797.058.000 de lei, "este mult sub valoarea reală a CFR Marfă".
"Lipsa de deschidere, din acest punct de vedere, dovedeşte că aceste detalii au fost intenţionat omise, dar şi faptul că se continuă politica de favorizare a unor anumiţi potenţiali investitori pe principiul onorării unor interese politice", mai arată comunicatul sindicaliştilor, care precizează: "Acest lucru, cât şi nivelul minimal foarte scăzut al cifrei de afaceri impusă potenţialului cumpărător favorizează o anumită categorie de investitori, interesaţi mai ales de destructurarea CFR Marfă decât de relansarea şi revitalizarea companiei".
Sindicaliştii susţin că Executivul şi Ministerul Transporturilor şi-au asumat integral condiţiile impuse de Comisia Europeană faţă de CFR Marfă, aşa cum au fost ele negociate de Guvernul Boc, fără nicio intenţie de renegociere, deşi acest lucru era posibil".
Potrivit surselor citate, la CFR Marfă lucrează aproximativ 9.000 de persoane.
Ministrul Transporturilor Relu Fenechiu a declarat, recent, că, în cadrul procedurii de privatizare, există şi condiţionalităţi sociale, statul fiind interesat ca investitorul care va prelua controlul CFR Marfă să păstreze cât mai mulţi salariaţi care