După ce sedanul Cruze a fost bine primit pe piaţa europeană, constructorul american atacă acum segmentul compactelor. O caroserie în cinci uşi a fost gândită special pentru acest lucru, iar rezultatul este hatchback-ul pe care îl puteţi vedea în pozele alăturate.
La prima vedere, intenţia celor din Detroit pare să fi reuşit. Modelul compact al lui Cruze arată bine, respectând cam toate criteriile de care ţin cont fanii clasei. Forţă, agresivitate, aerodinamicitate, acestea sunt ingredientele de care trebuie să beneficieze un hatchback modern. Partea frontală este practic neschimbată faţă de sedan, ceea ce este un atu, câtă vreme aspectul agresiv a impresionat încă de la prima apariţie. Chiar dacă aprecierea designului unei maşini este o chestie care ţine mai mult de subiectivismul fiecăruia, prima senzaţie lăsată la test este că aspectul frontal i se potriveşte chiar mai bine compactei decât modelului de bază. Liniile maşinii sunt puternic tuşate şi bine armonizate, în timp ce spatele aminteşte de confratele Astra din cadrul „colosului” General Motors.
Modelul testat a fost echipat cu un motor diesel de 2.0 litri, de altfel singura variantă pe motorină, care este preluată de la Opel Astra. Cei 163 de cai putere şi cuplul de 360 Nm se simt din plin, lucrând excelent cu o transmisie manuală în şase trepte, ale cărei prime rapoarte sunt gândite pentru o acceleraţie cât mai rapidă, în timp ce ultimele două trepte sunt orientate pentru regim de croazieră. Scopul a fost atins: Cruze hatchback se mişcă uşor şi rapid în oraş, aleargând totodată suficient de tare în regim de autostradă. Acceleraţia 0-100 de km/h se realizează în 8,5 secunde, în timp ce viteza maximă este de 205 km/h. Iar toate cele de mai sus în condiţiile unui consum rezonabil. În fişa tehnică, compacta ar trebui să înghită 7,7 litri la suta de kilometri parcurşi în ora