Mazda a lansat anul acesta un motor complet nou, 2,2 litri diesel biturbo, propulsor din familia Skyactiv, care a ajuns pe SUV-ul crossover CX-5.
Noul motor Mazda diesel este disponibil pe modelul CX-5 cu doua versiuni de putere, 150 CP sau 175 CP. Pentru test am primit cel mai puternic si mai scump SUV Mazda, echipat cu motorul de 2,2 litri diesel de 175 CP, cu tractiune integrala permanenta si o transmisie automata in 6 trepte. Acest propulsor se lauda cu cel mai mic raport de compresie din lume, de 14.0:1 si un cuplu de 420 Nm la 2.000 rpm. Varianta de 175 CP accelereaza pana la 100 km in 9,4 secunde.
Avand aceste caracteristici, am considerat ca este masina perfecta pentru a parcurge traseul original al Transalpinei, asa cum a fost inaugurata de Regele Carol al-II-lea in 1938, de la Novaci (Gorj) la Saliste (Sibiu).
Consumul inregistrat de CX-5 diesel 175 CP dupa 700 de km in extraurban a fost de 5,9%, un consum foarte bun pentru un SUV care a parcurs una dintre cele mai dificile si mai frumoase sosele din Romania.
Chiar daca are o garda la sol de 21 cm si o inaltime de 1,7 metri, CX-5 nu s-a clintit in curbe, a ramas stabil. Este o masina reusita din toate punctele de vedere, insa are un pret pe masura performantelor, modelul de test CX-5 cu echiparea de varf Revolution costa circa 35.000 euro cu TVA, cam cat confortabilul CX-7.
Pentru ca am condus si Mazda CX-5 cu propulsorul pe benzina de 2 litri 160 CP, am observat ca dieselul de 175 CP are in oras un consum similar (9,5%). La capitolul zgomot, nu sunt diferente, ambele motorizari sunt silentioase, SUV-ul este foarte bine izolat fonic. In ceea ce priveste comportamentul pe sosea, modelul diesel pare mai confortabil, preia mai frumos denivelarile soselelor si este mult mai agil.
Interiorul este primitor, materialele sunt placute la atingere. In echiparea Revolution, mod