SCHIMBARE ● Sistemul rutier românesc are nevoie să fie reevaluat
La aproape două luni de la numirea în funcţia de director al Direcţiei Poliţiei Rutiere, comisarul-şef Viorel Recoşeanu ne vorbeşte despre problemele din peisajul rutier românesc. Codul rutier anunţat la intrarea în vigoare cu surle şi trîmbiţe a rămas doar o lege neputincioasă. Efective insuficiente, agenţi pe post de semafor, balamuc în trafic. Viorel Recoşeanu consideră că soluţia ar fi implementa-rea unei noi concepţii rutiere.
SCHIMBARE ● Sistemul rutier românesc are nevoie să fie reevaluat
La aproape două luni de la numirea în funcţia de director al Direcţiei Poliţiei Rutiere, comisarul-şef Viorel Recoşeanu ne vorbeşte despre problemele din peisajul rutier românesc. Codul rutier anunţat la intrarea în vigoare cu surle şi trîmbiţe a rămas doar o lege neputincioasă. Efective insuficiente, agenţi pe post de semafor, balamuc în trafic. Viorel Recoşeanu consideră că soluţia ar fi implementa-rea unei noi concepţii rutiere.
Jurnalul Naţional: Domnule director, de aproape două luni aţi fost numit la conducerea Direcţiei Poliţiei Rutiere. Acum, cînd au trecut aproape doi ani de la implementarea Codului rutier, vor-biţi-ne despre efectele avute de acesta asupra peisajului rutier din România. Viorel Recoşeanu: România trebuia să se alinieze la nişte reglementări europene prin însuşi faptul că aveam statut de candidat la integrarea în Uniunea Europeană (UE), iar acum avem statut de ţară integrată în UE. Eram obligaţi, prin acordurile internaţionale să armonizăm legislaţia rutieră la legislaţia europeană, deci într-un fel se poate spune că a fost şi o necesitate. Cel de-al doilea motiv care a stat la baza implementării unui nou Cod rutier a fost acela că vechea legislaţie rutieră emisă în 1866 nu mai răspundea în totalitate cerinţelor anilor 2006-2007-2008, cî