Elinor FUCHS
The Death of Character. Perspectives on Theater after Modernism, Indiana University Press, Bloomington and Indianapolis, 1996
Elinor Fuchs e unul dintre acei critici „militanti“, ale caror nume se leaga de sustinerea constanta a unei estetici spectaculare – in acest caz, teatrul experimental impus pe scenele Statelor Unite de artisti precum Richard Foreman, Richard Wilson, Elizabeth LeCompte si The Wooster Group, Joanne Akalaitis sau Peter Sellars (si... Andrei Serban; citeva texte despre spectacole importante si disputate ale acestora sint reproduse in sectiunea finala a cartii). Cronicar new-yorkez, pentru The Village Voice, American Theatre, TDR, Modern Drama (publicatii periodice ale alternativei teatrale, delimitindu-se de establishment-ul sustinut, in general in sectiunile de arta ale marilor cotidiene, a caror influenta este, insa, mult mai mare in rindul publicului „neprofesionist“)...
Fuchs preda de asemenea la Columbia University si Yale School of Drama, este editor (a ingrijit Plays of the Holocaust: An International Antology; impreuna cu dramaturgul Caridad Svich, a publicat antologia de studii Land/Scape Theatre) si autor de texte dramatice; in martie 2005, a publicat Making an Exit, relatare, intre memorii, documentar si fictiune, a ultimilor 10 ani din viata mamei sale, o femeie de cariera care si-a abandonat familia pentru profesie si pe care fiica a ingrijit-o dupa ce s-a imbolnavit de Alzheimer.
Aparuta in 1996 si cuprinzind un numar de studii cu o tema de cercetare comuna (dislocarea structurii dramatice – si de spectacol – clasic moderniste in epoca post-becketiana si post-pirandelliana), The Death of Character preia titlul si dezvolta un articol din 1983.
E mai mult decit evident de la prima vedere (si autoarea o recunoaste) ca un concept precum „moartea personajului“ e puternic inr