Deocamdată, singurele tronsoane care par aproape de finalizare sunt centurile marilor oraşe, precum şi tronsoanele Nădlac-Arad şi Arad-Timişoara.
În 2012, primele tronsoane ale autostrăzii situate pe coridorul IV Paneuropean vor fi deja date în exploatare, promit autorităţile. Autostrada românească a fost mult întârziată de siturile arheologice şi de constructori. Banii pentru construirea autostrăzii există, o mare parte din ei provenind din finanţări europene.
Autostrada Arad-Timişoara, gata în acest an
Autostrada Nădlac-Bucureşti este construită pe tronsoane, în funcţie de finanţările obţinute. Eusebiu Pistru, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, spune că 2012 va fi anul în care românii vor circula pe autostradă de la Arad la Timişoara. Autostrada românească a fost „sabotată" de istorie, deoarece avizele de descărcare arheologică au fost obţinute extrem de încet. „Problemele cele mai mari cu autostrada Arad-Timişoara au fost siturile arheologice şi, abia după un an, s-a reuşit descărcarea lor", a declarat Eusebiu Pistru. Tronsonul de autostradă Arad-Timişoara costă 140 milioane de euro pentru 32 kilometri şi ar trebui finalizat până la sfârşitul lui 2011. Deocamdată, lucrările sunt finalizate în proporţie de 40%, dar constructorul, concernul Porr, promite că de această dată termenele vor fi respectate. Probleme mari sunt încă pe centura Aradului, în regim de autostradă. Clădirea Direcţiei Sanitar-Veterinare se află exact pe traseul autostrăzii, iar instituţia nu a putut fi scoasă în stradă. „Am găsit o clădire în care să ne putem muta, dar necesită modernizări. Am fost cu secretarul de stat de la Transporturi, cu Eusebiu Pistru, direct la premier. Sperăm ca în cel mai scurt timp să ne putem muta", a declarat dr. Gheorghe Ban, directorul Direcţiei Sanitar-Veterinare Arad. Instituţia sa va pleca în noua locaţie în două-trei luni de z