Produsele dermato-cosmetice, comercializate numai in farmacii si recunoscute pentru proprietatile lor curative, formeaza o nisa de piata de aproape 20 de milioane de euro in Romania.
"Piata produselor dermocosmetice se situeaza undeva intre 15 si 17 milioane de euro", estimeaza Andreea-Cristina Pata, Senior Brand Manager Sensiblu.
"Este cea mai dinamica piata din sectorul cosmeticelor. Estimam o crestere de 40% in 2006", sustine Rucsandra Hurezeanu, director general Ivatherm, prima companie romaneasca producatoare de dermocosmetice.
Din pacate, in acest moment, nu exista firme de auditare specializate pe acest segment si, implicit, nici cifre pertinente care sa ofere o viziune clara asupra pietei de dermocosmetice.
Referitor la marja de profit a acestui tip de business, Rucsandra Hurezeanu este de parere ca "industria cosmeticelor este una foarte profitabila la fel ca si cea farmaceutica. Insa investitia in marketing si promovare este importanta, asa incat nu putem vorbi de profituri mari in primii ani de la lansare".
Dermato-cosmeticele reprezinta, asa cum sugereaza si denumirea, un hibrid intre produsele cosmetice si cele medicale, sunt comercializate in farmacii si, uneori, prescrise chiar de dermatologi. Ingredientul comun al acestora este apa termala, ale carei proprietati terapeutice sunt recunoscute din cele mai vechi timpuri.
Piata de cosmetice este segmentata in produse de mass market, produse dermocosmetice si produse de lux. Cosmeticele de supermarket sunt produsele vandute in supermarketuri si au pretul cel mai mic (intre 3-10 euro). Dermatocosmeticele sunt cosmeticele prescrise de dermatologi sau recomandate de farmacisti, sunt hipoalergenice, noncomedogene si testate dermatologic, iar pretul lor este unul de mijloc (intre 10 si 20 euro). Cosmeticele de lux sunt vandute exclusiv in magazine specializate si saloane de