Chioscuri amplasate in magazinele marilor retaileri, dispozitive mobile pe care se poate efectua cercetarea produselor, anunturi pe display-uri mari privind reduceri curente si, neaparat, Internet WiFi gratuit. Acestea sunt doar cateva din ingredientele succesului magazinelor din viitorul apropiat, conform unui studiu Cisco.
Realizat de catre Cisco Internet Business Solutions Group (IBSG), studiul a chestionat 1.000 de clienti din SUA si Marea Britanie. Studiul a relevat existenta a trei comportamente de cumparaturi specifice: 1) influenta pe care o are continutul digital asupra deciziilor de cumparare a consumatorilor, 2) felul in care consumatorii abordeaza cumpararea de pe mai multe canale si 3) felul in care consumatorii folosesc tehnologia cand sunt la cumparaturi. Aceste experiente care acopera mai multe zone tehnologice, cunoscute si ca “mashops” sunt denumite astfel deoarece ele “amesteca” lumile virtuala si fizica pentru a crea noi metode de a face cumparaturi.
Influenta surselor de informatii online si off-line
Studiul a relevat ca digitalul poate sa declanseze in consumatori impulsul de cumparare. Aducerea continutului digital online in magazin este mai puternica in influentarea deciziilor de cumparare la punctul de vanzare.
- 19% dintre respondenti au fost influentati sa faca o achizitie de catre declansatori “de inspiratie” digitali
- 30% folosesc clipuri video online pentru a alege produsul sau serviciul corect
- 51% folosesc in mod curent sau doresc sa foloseasca un chiosc in interiorul magazinului pentru self-service sau pentru accesarea continutului web
- 40% dintre respondentii din SUA folosesc sau sunt interesati sa foloseasca telefoane mobile pentru livrarea continutului digital in magazine – in acest sens, jumatate dintre respondenti spun ca un mare plus ar fi Internet WiFi gratuit in lanturile de