Managerul român trece de la bere - o piaţă de un mld. euro pe an la telefonie mobilă, o industrie cu venituri de două ori mai mari, dar care "suferă" de aceleaşi probleme: scădere pe fondul recesiunii şi o competiţie dură.
Mihai Ghyka, unul dintre cei mai cunoscuţi executivi români, de al cărui nume se leagă apariţia brandului Bergenbier, va prelua pe 20 iunie poziţia secundă în top managementul numărului doi pe piaţa locală de telefonie mobilă, Vodafone, unde va ocupa funcţia de director comercial pe segmentul rezidenţial, segmentul care contribuie cu cele mai mari venituri în afacerile operatorului.
Ghyka îl va înlocui pe germanul Karsten Wildberger, care a venit în România în anul 2006, iniţial pe funcţia de director financiar. În martie 2008 el a fost promovat ca director comercial pe segmentul rezidenţial. Pe piaţa locală s-a speculat la un moment dat că după ce românca Liliana Solomon îşi va încheia mandatul la vârful companiei, Wildberger va fi noul CEO. Însă, când Liliana Solomon a fost promovată, în decembrie 2010, ca director de operaţiuni pentru afacerile din Europa ale Vodafone, grupul britanic l-a numit ca director executiv pe spaniolul Iñaki Berroeta.
Ghyka, noul manager al diviziei comerciale consumer a Vodafone îşi preia funcţia într-un moment în care piaţa de telefonie mobilă din România continuă să resimtă efectele crizei şi ale prudenţei consumatorilor în a angaja noi cheltuieli, chiar dacă statisticile arată o creştere a numărului de utilizatori pentru segmente noi precum serviciile de internet mobil şi smartphone-urile.
Vodafone, numărul doi pe piaţă, este concurat puternic de Orange - liderul pieţei, dar din ce în ce mai mult şi de Cosmote şi Romtelecom, companii cu acţionariat comun. Cei doi operatori, care au în spate şi gigantul Deutsche Telekom - acţionarul majoritar al grecilor de la OTE - ar putea intr