Nici o intersecţie fără maşini de vânzare. Cam aşa arată Capitala. La fiecare colţ de stradă dai peste autoturisme la mâna a doua care-şi aşteaptă muşteriii. De ce se întâmplă asta? Pentru că legea nu interzice parcarea maşinilor pe trotuare mai late de un metru şi nu-i taxează pe vânzători. Nici o intersecţie fără maşini de vânzare. Cam aşa arată Capitala. La fiecare colţ de stradă dai peste autoturisme la mâna a doua care-şi aşteaptă muşteriii. De ce se întâmplă asta? Pentru că legea nu interzice parcarea maşinilor pe trotuare mai late de un metru şi nu-i taxează pe vânzători.
Vânzătorii de maşini au ocupat aproape în totalitate spaţiile pietonale cu marfa lor. Astfel, în intersecţia de la Piaţa Lujerului din sectorul 6, pe trotuar, sunt peste 10 maşini expuse. Toate au afişe cu o scurtă descriere şi cu numerele de telefon ale proprietarilor în geam, iar multe au şi preţul specificat. Ofertele sunt negociabile. Tot la Lujerului, spaţiul de deasupra pasajului care ar fi putut fi folosit ca parcare e ocupat de alte maşini cu preţuri cuprinse între 2.000 şi 6.000 de euro.
Altă intersecţie, aceeaşi situaţie. La Crângaşi, tot în sectorul 6, vânzătorii şi-au lăsat maşinile fără nici o jenă chiar la intrarea în părculeţul inaugurat recent de primărie.
Nici în intersecţia de la Doamna Ghica din sectorul 2, situaţia nu e mai bună. Peste 50 de autoturisme ocupă trotuarele, obligând pietonii să-şi facă loc printre ele. De ce nu îşi duc vânzătorii maşinile într-un târg specializat? Simplu. Pentru că în intersecţii e gratis, iar în târg taxa e circa 30 de lei pe zi.
↑ Şi la Crângaşi, trotuarul e ocupat de maşini care îşi aşteaptă un nou proprietar
↑ Şi intersecţia de la D-na Ghica s-a transformat în târg de maşini la mâna a doua