Românii vor continua să cumpere smartphone-uri şi tablete şi anul acesta, însă vor fi la fel de reticenţi atunci când vine vorba de a plăti pentru conţinut online sau pentru aplicaţii, acestea au fost doar câteva concluzii din prima zi a evenimentului ZF Mobilio ’13.
Andreea Coca, research consultant cercetare calitativă în cadrul GfK România, a spus că anul trecut s-au vândut aproape un milion de smartphone-uri cu o valoare totală de 250 de milioane de euro (o creştere de 37% faţă de 2011), în timp ce piaţa de tablete a crescut de cinci ori, ajungând la valoarea de 66 mil. euro.
Totuşi, România rămâne o piaţă mică din punctul de vedere al veniturilor aduse de aplicaţiile mobile. „Se vând aplicaţii de un milion de euro pe lună”, a spus Dan Vârtopeanu, managing partner în cadrul Breeze Mobile.
Alte concluzii ale primei zile a ZF Mobilio au fost acelea că aproximativ 77% din utilizatorii de smartphone-uri intră zilnic pe internet, iar metoda preferată pentru plata conţinutului video online este SMS-ul. De asemenea, atunci când vine vorba de conţinut media online, românii preferă produsele locale, dar nu sunt foarte dispuşi să plătească, iar dacă o fac, au pretenţii mai mari.
„Avem un milion de conturi pe Voyo, dar nu toţi userii plătesc. Oamenii nu sunt obişnuiţi să plătească pentru conţinut”, a spus Costi Mocanu, senior vice president, head of Voyo în cadrul CME.
Smartphone-ul este folosit cu precădere pentru căutări precise şi punctuale, în timp ce căutările pe tabletă se referă la interese cu o documentare mai extinsă, cum ar fi vacanţele sau diverse proiecte personale. În acelaşi timp, smartphone-ul este dispozitivul adolescenţilor, iar tableta răspunde mai bine preocupărilor părinţilor. „În 2011 au fost 40.000 de tablete vândute. În 2012, piaţa s-a mărit de cinci ori, până la 200.000 de unităţi. Pentru 2013, eu văd cel puţin o d