“Mai bine mai târziu, decât deloc”, sună o cunoscută zicală, pe care a însuşit-o şi constructorul auto japonez Mazda.
Chiar dacă nu este prima, compania introduce tehnologii care protejează mediul. Mazda a ales sistemul i-STOP, o tehnologie care permite oprirea şi pornirea automată a motorului, în momentul în care automobilul staţionează în trafic.
Pentru prima oară în istorie, Mazda introduce în echiparea modelelor de serie o tehnologie unică – i-STOP, care permite oprirea şi pornirea automată a motorului, în momentul în care automobilul staţionează în trafic. Modelul ales să integreze sistemul i-STOP este noua Mazda3, cel mai bine vândut autovehicul Mazda.
Unicitatea i-STOP este dată de faptul că acesta foloseşte energia din pistoane, utilizând în mică măsură ajutorul unui starter electric (cum este cazul altor sisteme convenţionale). Acest lucru este posibil prin optimizarea automată a poziţiei pistoanelor, a arborelui cotit, a valvelor şi a sistemului de injecţie directă.
Conform inginerilor Mazda, sistemul i-STOP funcţionează optim în combinaţie cu un motor pe benzină cu injecţie directă. Astfel, noua Mazda3 i-STOP este echipată cu un motor de 2l DISI (injecţie directă cu aprindere prin scânteie) pe benzină, care are un consum combinat de 6,8l, cu 14% mai puţin decât prima generaţie Mazda3 cu o motorizare de 2l benzină. Totodată, motorul de 2l din echiparea noii Mazda3 i-STOP respectă normele euro V.
Un alt avantaj al tehnologiei unice Mazda este faptul că motorul reporneşte automat, prin apăsarea peadalei de ambreiaj, în doar 0,35 secunde, de aproximativ două ori mai repede decât alte sisteme asemănătoare din piaţă. Din optimizarea sistemului a mai rezultat un beneficiu, repornirea motorului realizându-se foarte silenţios. Noua Mazda3 i-STOP este deja disponibilă în România la un preţ de pornire cu TVA de 19.690 de euro.