Carlos Ghosn consideră că uzina Dacia de la Mioveni este cea mai performantă din cadrul grupului Renault, şi că România are cele mai mici costuri de producţie per maşină din Uniunea Europeană. Preşedintele grupului Renault, Carlos Ghosn, a anunţat într-un discurs ţinut în faţa mai-marilor industriei auto franceze că, în acest moment, competitivitatea uzinelor din Franţa este ameninţată de taxele mari impuse producătorilor. Conform oficialului, “diferenţa costurilor
Carlos Ghosn consideră că uzina Dacia de la Mioveni este cea mai performantă din cadrul grupului Renault, şi că România are cele mai mici costuri de producţie per maşină din Uniunea Europeană.
Preşedintele grupului Renault, Carlos Ghosn, a anunţat într-un discurs ţinut în faţa mai-marilor industriei auto franceze că, în acest moment, competitivitatea uzinelor din Franţa este ameninţată de taxele mari impuse producătorilor. Conform oficialului, “diferenţa costurilor de producţie dintre Franţa şi în Europa de Est este de circa 10%-12%”. Pentru a exemplifica, Ghosn a prezentat un studiu defalcat de costuri suplimentare între un Renault Twingo produs în uzina de la Flins şi unul asamblat la Novo Mesto în Slovenia. Diferenţa rezultată este de circa 1.400 de euro în defavoarea fabricii din Franţa, iar din acest plus, numai 400 de euro sunt aferenţi salariilor mai mari. Alţi 250 de euro sunt cheltuiţi de producător pentru “taxa profesională” şi restul de 750 de euro intră în taxe sociale. “Made in France este penalizat cu 1.000 de euro”, a declarat preşedintele Renault, cerând guvernului o suspendare a taxei profesionale şi eliminarea impozitelor pentru salariile celor angajaţi direct în producţie. “Trebuie să readucem echilibrul între maşinile produse local şi cele importate”, a spus Carlos Ghosn, conform autoactu.com.
Extrapolând calculul către întreaga industrie auto franceză, Ghosn