Concurenţa pe piaţa telefoniei mobile se ascute de la an la an. Principalii actori din acest domeniu - Orange, Vodafone, Cosmote şi Telemobil - duc o permanentă bătălie a ofertelor pentru Concurenţa pe piaţa telefoniei mobile se ascute de la an la an. Principalii actori din acest domeniu - Orange, Vodafone, Cosmote şi Telemobil - duc o permanentă bătălie a ofertelor pentru atragerea de noi clienţi. Astfel, în prima jumătate din 2006, numărul utilizatorilor de telefonie mobilă a crescut cu 11% faţă de ultimul semestru al anului 2005, respectiv cu 1,5 milioane clienţi. În total, în România, cei patru operatori de telefonie au aproape 15 milioane de clienţi. În primele şase luni din acest an, utilizatorii serviciilor de telefonie mobilă au vorbit la telefonul mobil nu mai puţin de 6,5 miliarde de minute, cu 2,3 miliarde de minute mai mult faţă de perioada similară a anului 2005. Potrivit datelor prezentate de Autoritatea Naţională de Reglementare în Comunicaţii (ANRC), durata convorbirilor efectuate de clienţii operatorilor de telefonie fixă a fost, în perioada analizată, de 4,11 miliarde de minute. "Din datele preliminare se observă un declin al numărului de minute vorbite în reţelele de telefonie fixă, de la 4,24 miliarde de minute, la finele lunii iunie 2005, la 4,11 miliarde de minute în urmă cu patru luni", a declarat, ieri, Dan Georgescu, preşedintele ANRC. Cu toate acestea, raportat la al doilea semestru al anului trecut, traficul de voce realizat prin telefonia fixă a crescut uşor, cu 2,75% (aproximativ 114 milioane de minute). O convorbire în reţelele de telefonie fixă durează aproximativ 2,27 de minute, în timp ce durata medie a unui apel voce către reţelele mobile este de 1,63 de minute. "Ca urmare a intensificării concurenţei în acest domeniu, o convorbire internaţională are o durată medie de 3,15 minute", spune Georgescu. În prima jumătate a acestui an, c