Dacia nu a folosit luni pentru prima data numele Duster la o masina, el revine la peste doua decenii dupa ce a aparut pentru prima oara. Dacia l-a folosit pentru masinile Aro 10 vandute in Marea Britanie din 1985 in 1993, iar masina a fost laudata de unii pentru ca era ieftina si solida, dar si criticata de multi, fiind chiar inclusa in randul celor mai proaste masini facute vreodata, in unele carti de limba engleza care se gasesc si la noi. Intra in articol pentru a citi povestea tumultoasa a Daciei Duster in UK.
Nu se stie cand va reintra Dacia pe piata britanica, insa prezenta ei in Regat a fost destul de indelungata. In 1982 a inceput sa se vanda berlina 1310, sub numele de Duster, iar trei ani mai tarziu a intrat pe piata si Dacia Duster, care era practic un Aro 10. Renault a ales sa vanda masina sub sigla Dacia pentru ca marca era deja cunoscuta in Regat.
Duster a avut in Marea Britanie probleme cu importatorii, trebuia sa intre acolo inca din 1982, dar importatorul a renuntat, apoi alte probleme au aparut in 1990 si importatorul a fost schimbat. Cum, necum, masina s-a vandut pana in 1993.
Site-ul 4x4uk.org noteaza ca masina nu are o reputatie buna, nefiind credibila in cercurile iubitorilor de off-road-ere. Pe drumuri bune ii lipseste stralucirea, vitezele se schimba greu, directia nu e prea grozava. Pe off-road masina se descurca ceva mai bine, desi jantele de 14 inchi fac ca garda la sol sa fie mica fata de modelele consacrate.
Site-ul mai adauga ca, desi calitatea masinii a fost variabila si indoielnica, totusi multe piese de origine Renault sunt solide.
ARO-ul a fost disponibil si in varianta cu acoperis textil. Iata cateva specificatii tehnice: pe benzina Duster dezvolta 65 CP cu motor de 1,4 litri, viteza maxima era 122 km/h, iar masina atingea "suta" in 23,5 secunde.
In versiunea diesel Duster