Ratingul televiziunii NBC a inregistrat audiente record luna aceasta datorita Jocurilor Olimpice de la Beijing. In plus, Internetul a servit ca si supliment pentru serviciile televizate, iar rezultatele pe care le-a determinat au fost fara precedent, cele doua site-uri care au afisat vizualizari sporite fiind cel al postului NBC si pagina dedicata JO a Yahoo.
Beneficiind de o crestere in ceea ce priveste accesul la Internet al utilizatorilor, NBCOlympics.com a servit sambata aceasta mai mult de 1,2 miliarde de pagini web si 72 de milioane de fluxuri video, peste dublul traficului obtinut de site-ul companiei in perioada Jocurilor de la Atena din 2004 si a Jocurilor de la Torino din 2006, iar in urmatorii ani popularitatea spatiului digital se va mari considerabil pentru evenimentele de acest tip.
“Internetul permite oamenilor sa creeze experiente proprii”, afirma Jon Gibs, vicepresedinte al departamentului de analiza media al Nielsen Online. In acest week-end, NBC a avut 90 de inregistrari video la concursurile de ciclism, iar Yahoo a publicat pe site 186 de fotografii de la competitii de softball.
NBC, in calitate de titular al drepturilor de difuzare a Jocurilor Olimpice in Statele Unite, a fost singura sursa video online si organizatie media care a putut utiliza logo-ul evenimentului sportiv de la Beijing. Compania Yahoo, care a oferit o facilitate orientata spre un mix de stiri si de prezentari in format slideshow, a concurat NBC la nivel de bani obtinuti din publicitate online sau, cel putin, la audienta, atragand un numar semnificativ de vizitatori, potrivit Nielsen.
“Cererile utilizatorilor au depasit chiar si cele mai indraznete asteptari pe care le-am fi avut in privinta estimarilor de trafic”, a declarat Jimmy Pitaro, director al sectiunilor de sport si divertisment pentru Yahoo.
Site-urile dedicate Olimpiadei si operate de AOL,