Guvernul a lansat vineri procedura de privatizare a CFR Marfă, companie de stat care a acumulat în ultimii cinci ani pierderi totale de circa 312 milioane de euro şi datorii de peste 400 de milioane de euro, în condiţiile în care în 2004 a fost scutită de la plata unor alte obligaţiuni financiare de circa 120 de milioane de euro restante către bugetele statului.
Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor, susţine însă că cel puţin opt "companii serioase" sunt dispuse să participe la licitaţia pentru pachetul de 51% din acţiunile transportatorului feroviar de marfă, licitaţie care va porni de la suma de 179,3 milioane de euro (798 de milioane de lei).
Cifra a fost stabilită pe baza valorii activelor companiei din care au fost scăzute datoriile actuale şi cele pe care CFR Marfă le va acumula până la privatizare. Totodată, s-a ţinut cont şi de potenţialul pieţei de transport feroviar din România.
"Acum trei zile, când am avut o discuţie cu consultanţii, ne-au spus că erau 27, cred, de companii care se interesaseră de CFR Marfă şi opt companii importante, nu vorbim de diverşi, care şi-au anunţat intenţia clară de a participa la procedură", a spus ministrul, citat de Mediafax.
Licitaţia se va desfăşura în trei etape: precalificarea, negocierea cu investitorii interesaţi pe baza unor oferte preliminare şi licitaţia propriu-zisă cu ofertă în plic. Procedura se va încheia la finele lunii iunie.
Pentru etapa de precalificare, executivul a impus o serie de condiţii printre care "experienţă relevantă în domeniul transportului de marfă şi capabilităţi operaţionale" precum şi "capabilităţi financiare care să demonstreze posibilitatea preluării şi dezvoltării afacerii".
Potenţialii cumpărători care vor fi declaraţi eligibili vor trebui să compună şi o garanţie de 10 milioane de euro la Ministerul Transporturilor, condiţie impusă de CSAT în s