Dincolo de masinile de serie gen Focus, Duster, Sportage sau Meriva, la salonul auto care a inceput recent la Geneva sunt prezente si masini de peste 1.000 de cai si un milion de euro. Companiile de tuning au adus multe modele ce trec de 300 km/h, insa o categorie tot mai importanta tine de masinile electrice. Unele pot merge 400 de km dupa o incarcare, altele doar 150 km, dar sunt ceva mai ieftine. O alta categorie e reprezentata de masini din regiuni indepartate, unele dorind sa aiba succes in Europa, altele doar sa impresioneze pe perioada salonului. Intra pentru a vedea o fotogalerie cu masini mai putin cunoscute, insa extrem de interesante si iesite din comun.
Socant de scumpe si de puternice
In afara de producatorii de volum, la salonul elvetian au fost extrem de multi constructori exclusivisti cu super-masini ce trec de peste un milion de euro. Astfel de constructori au profit si daca scot doar cateva masini pe an, iar cifrele sunt impresionante. Micul producator suedez Koenigsegg, companie care a fost aproape sa cumpere Saab anul trecut a adus masina Agera cu motor de 911 CP si acceleratie uluitoare, 3,1 secunde de la 0, la 100 km/h. Masina va costa lejer peste un milion de euro si are 420 km/h pe bord.
Un exemplar mai scump a adus si compania italiana Pagani. E vorba de versiunea numita Tricolore, construita in cinstea echipei de acrobatii aeriene a aviatiei italiene. Masina cu caroserie din titan si carbon are motor de 7,3 litri, atinge "suta" in 3,4 secunde, costa 1,3 milioane euro si exista un singur exemplar.
O alta super-masina pentru care un om obisnuit ar trebui sa munceasca multe vieti este adusa de o companie de tuning germana numita Carlsson. C25 coupe costa 430.000 euro, vor fi disponibile doar 25 de exemplare iar cifrele sunt si aici uluitoare: 753 CP, viteza maxima 352 km/h.
La capitolul sup