Cele 24 de spitale aflate în administrarea Primăriei Capitalei vor avea peste aproximativ o lună noi manageri, după ce consiliile de administraţie vor scoate la concurs poziţiile.
"La 30 de zile de la înfiinţarea consiliilor de administraţie se vor organiza concursuri pentru ocuparea poziţiei de manager", a spus Marius Savu, director al Administraţiei Spitalelor şi Serviciilor Medicale (ASSM) din cadrul Primăriei Capitalei. Săptămâna trecută Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) şi-a votat reprezentanţii în consiliile de administraţie. Astfel, PDL va avea 24 de reprezentanţi în 13 spitale, PNL nouă în şase spitale, PSD şapte în cinci unităţi, PNG doi în două spitale.
Consiliile de administraţie ale spitalelor au fost constituite după ce unităţile au trecut în administrarea Primăriei Capitalei în urma procesului de descentralizare. Din consiliul de administraţie al spitalelor fac parte opt persoane: două numite de consiliile locale (sau CGMB), două de Ministerul Sănătăţii, una de primar, una de Universitatea de Medicină, una de Colegiul Medicilor, una de Ordinul Asistenţilor Medicali. Ultimele trei au statut de invitat. În perioada următoare, la spitalele din subordinea Primăriei Capitalei urmează să-şi numească reprezentanţii primarul şi Ministerul Sănătăţii. Criteriile după care se organizează concursurile sunt stabilite printr-un ordin al ministrului sănătăţii, însă rolul decisiv îl va avea primarul, care poate cere şi alte criterii în funcţie de specificul unităţilor, după cum a explicat Mariu Savu.
Cele 24 de spitale aflate în administrarea Primăriei Capitalei vor avea peste aproximativ o lună noi manageri, după ce consiliile de administraţie vor scoate la concurs poziţiile.
"La 30 de zile de la înfiinţarea consiliilor de administraţie se vor organiza concursuri pentru ocuparea poziţiei de manager", a spus Marius Sav