Whiteland, una dintre cele mai mari companii de distributie a produselor alimentare, estimeaza un avans de 5-10% al afacerilor in acest an si mizeaza pe incheierea unor parteneriate noi cu producatori alimentari. Recent, compania a adaugat pe lista furnizorilor producatorul de conserve din legume si fructe Raureni si estimeaza ca acesta va aduce in primul an un plus de 2-3% la volumele distribuite de Whiteland.
Acesta este primul parteneriat nou incheiat de distribuitor in anul 2009 pe o piata pe care sunt raportate primele scaderi in vanzari, dupa ce in ultimii ani avansul mediu a fost in jur de 15-20%. Cei mai multi distribuitori de profil prognozau la inceputul anului afaceri in stagnare la nivelul din 2008.
"Potrivit strategiei noastre, fiecare producator nou este adaugat in portofoliul Whiteland cu scopul de a ajuta la cresterea afacerii si la diminuarea presiunii pe costuri, mai ales in conditiile actuale din piata", a declarat Sorin Branzan, Sales Director la Whiteland Sales & Marketing. Anul trecut, compania a raportat o crestere a afacerilor de circa 5% in lei fata de 2007, pana la 285 mil. lei (77,3 mil. euro), vanzarile in euro fiind in declin din cauza devalorizarii monedei locale in raport cu euro.
Extinderea din retail, bucurie pentru distribuitori
Declinul afacerilor din distributia alimentara s-a resimtit inca din a doua jumatate a anului, potrivit datelor raportate de jucatorii din piata.
Extinderea retelelor mari de magazine a adus rulaje mai mari distribuitorilor in 2008, insa temperarea consumului in a doua jumatate a anului a ridicat semne de intrebare cu privire la realizarea tintelor de vanzari ale companiilor.
Astfel, in 2008 distribuitorii s-au concentrat pe eficientizarea afacerilor si au avansat prognoze mai moderate de crestere, dupa ce in 2007 - ajutati si de intrarea Romaniei in UE - cuvantul de o