În România, piaţa serviciilor de recrutare a managerilor de top este disputată de peste 20 de companii de profil. Cât de greu identifică acestea candidaţii potriviţi şi unde porneşte căutarea lor? Tarifele cu mult mai mari decât la recrutarea obişnuită - de ordinul a zeci de mii de euro pentru un proiect încununat cu succes, adică găsirea unui director pentru o companie-client - fac ca în România numărul companiilor de „executive search“ (recrutare de manag
În România, piaţa serviciilor de recrutare a managerilor de top este disputată de peste 20 de companii de profil. Cât de greu identifică acestea candidaţii potriviţi şi unde porneşte căutarea lor?
Tarifele cu mult mai mari decât la recrutarea obişnuită - de ordinul a zeci de mii de euro pentru un proiect încununat cu succes, adică găsirea unui director pentru o companie-client - fac ca în România numărul companiilor de „executive search“ (recrutare de manageri de nivel înalt, n.r.) să fie mai mare decât al celor care recrutează personal pentru niveluri ierarhice inferioare. Evident, succesul lor rezidă în metodele prin care reuşesc să-şi atragă clienţii şi, mai ales, să găsească „marfa“ pentru aceştia: managerii de top.
La nivel mondial, cele mai frecvente metode de recrutare la acest nivel sunt networking-ul (folosirea contactelor personale din piaţă, n.r.), care deţine o proporţie de 53%, documentarea pe internet (20%), CV-urile online (13%) şi baza de date a companiei (10%). Datele, preluate din raportul „Executive Job Market“ pe 2007 al companiei americane de profil ExecuNet, nu se regăsesc în totalitate în peisajul românesc. „Pentru recrutarea unui CEO avem o singură metodă de bază - executive search -, care presupune căutarea directă de candidaţi în companii de dimensiuni sau cu profil asemănător companiei-clien