Reality-show-urile şi reluările au devenit, peste noapte, cele mai importante perle de pe coroană, comicii prezentatori se descurcă cu greu să-şi ţină telespectatorii amuzaţi, prin glume modeste, ceremoniile de premiere au primit shut down, una cîte una, producţiile de amploare au înţepenit în mijlocul cel mai interesant al sezonului. În lipsa scenariştilor, producătorul mondial de divertisment pare lipsit de vlagă. Dar nu se predă.
Sub asediu de mai bine de două luni, de cînd cei 10.000 de scenarişti membri ai Writers Guild of America au intrat în grevă, cerînd mai multe privilegii, marile reţele de televiziune din SUA o iau care încotro. Unele ameninţă deja cu concedierea a peste 1000 de "revoluţionari". Altele trag puternic aer în piept şi se pregătesc să ia loc încă o dată la masa negocierilor, deşi discuţiile de pînă acum au fost inutile. Cei mai îndrăzneţi au trecut deja la sabotaj: o înţelegere cu sindicatul regizorilor, pentru a diminua măcar impactul pe care îl are rezistenţa scriitorilor în opinia publică. Industria e paralizată, umblă o undă de panică prin cîteva ziare americane. Va supravieţui, aşa cum a reuşit mereu - scriu ceilalţi. "Costumele" de la Hollywood găsesc mereu o ieşire de urgenţă şi un plan de a-şi scoate banii.
Reapariţia recentă a lui Jay Leno & Co, fără plasa de siguranţă a glumelor fabricate pînă acum de scenarişti, a format iar tabere, între jurnaliştii care au apreciat că vedetele de televiziune pot ceva şi singure şi cei care i-au desfiinţat fără urmă de simpatie. În primele emisiuni fără prompter, Jon Stewart şi Stephen Colbert au luat în vizor chiar greva scenariştilor şi gestionarea ei precară de companiile de televiziune. "Indivizii de la etajul patru, dotaţi cu bonguri cu opiu, care joacă Guitar Hero toată ziulica" - şi-a descris Colbert foştii colegi. Pînă în ultima seară înainte de show însă, managerii lui au