Uneori, bucuria de a trai este scurta. Este cazul spoturilor TV din campania intitulata "Bucuria de a trai" apartinand producatorului de cafea Elite Romania SRL. Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a decis sa solicite posturilor TV "oprirea de indata" a spoturilor din promotia "Bucuria de a trai". Motivul: campania pentru produsele Elite este inselatoare.
Hotararea Consiliului a fost luata, saptamana trecuta, ca urmare a plangerii companiei Nestlé Romania, concurentul lui Elite. Intr-o adresa catre CNA, Nestlé sustinea ca spoturile Elite sunt o mostra de publicitate inselatoare. Nestlé facea referire la faptul ca promotia "Bucuria de a trai" induce publicului ideea ca se poate castiga o casa in valoare de 40.
000 de dolari, in timp ce promotia reala (al carei regulament era publicat in presa) dadea ca premiu, in fapt, suma in bani, adica 40.000 de dolari, si nu o casa. "In spot se prezinta imagini ale unei cladiri inconjurate de teren. Voice-over-ul (vocea - nota red.) acestei reclame spune: "Castiga o casa in valoare de 40.
000 de dolari"" - au reclamat cei de la Nestlé, citand apoi regulamentul promotiei: "Doua premii a cate 40.000 USD net fiecare, reprezentand valoarea estimata a unei case, platibile in lei la cursul zilei".
In replica, Elite Romania s-a aparat de atacul concurentei, spunand, tot intr-o adresa catre CNA, inainte de luarea deciziei de oprire, ca "nu poate fi vorba de publicitate inselatoare prin difuzarea spotului TV de popularizare a promotiei, intrucat participantii au avut suficiente elemente de identificare corecta a premiilor oferite, respectiv Regulamentul, celelalte materiale scrise puse la
dispozitia publicului la punctele de vanzare sau linia telefonica dedicata acestei promotii". Intr-adevar, aceste documente invocate de Elite fusesera publicate in presa scrisa, dar recla