Desi vanzarile de masini noi au coborat cu 3% in primele noua luni, piata auto a urcat per total cu un procent, datorita cresterii din segmentul vehiculelor comerciale, conform datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA). Dacia, Renault, Peugeot si Chevrolet au fost marcile de volum la care vanzarile au scazut cu peste 10%, in timp ce Ford a crescut cu 20%. Pretul mare al motorinei si-a aratat si el efectele: 66% dintre masinile noi vandute luna trecuta au fost pe benzina.
In primele noua luni ale anului s-au vandut aproape 268.000 de automobile pe piata noastra, crestere de 0,9% fata de perioada similara din 2007. Vehiculele comerciale au pus si de data asta piata pe plus, cu cresterea de 20%, pana la 41.000 de unitati, in timp ce autoturismele au scazut cu 2,6%, spre 223.000 de unitati. Cel mai mare avans s-a inregistrat la autobuze (+70%).
Dacia si-a pastrat primul loc la vanzarile de masini, cu aproape 62.000 de unitati, scadere de 11%, urmata de Skoda, cu 20.000 de masini vandute (+18%), Renault cu peste 16.000 de unitati (-26%), Volkswagen, tot peste 16.000 (-5,5%) si Opel (peste 14.000 (crestere de 6%).
Renault nu a fost singura marca de volum care a scazut in primele noua luni. Vanzarile Peugeot s-au dus in jos cu 20%, iar cele ale Chevrolet cu 18%.
La Dacia, cel mai vandut model a fost Logan sedan, cu 70% din vanzarile marcii, urmat de MCV cu circa 20% si Sandero - 10%. La Skoda, 60% dintre clienti au ales Octavia, iar un sfert au optat pentru Fabia. Clio a fost de departe cel mai bine vandut Renault, cu peste jumatate din total, iar la Volkswagen, Polo si Golf s-au situat la egalitate, cu peste 20% din vanzarile marcii, fiecare.
Renault Clio a fost cel mai vandut model de import, cu peste 9.300 de unitati, urmat de noua Skoda Octavia, cu aproape 8.000 si Ford Focus, cu