Aeroportul Iasi• Proiectul modernizarii Aeroportului International Iasi putea reprezenta o mare dezamagire a ultimilor ani, daca sefii judetului ar fi mers pe varianta demarata in 2007 de firma Search Corporation • Conform studiului de atunci, proiectul ar fi costat 200 milioane de euro, dar investitia nu s-ar fi amortizat nici in 50 de ani • Ultimul studiu de oportunitate pentru modernizarea aeroportului a demonstrat ca proiectul poate fi realizat cu aproape 90 milioane de euro • Cea mai buna varianta pare a fi contractarea unui imprumut bancar, pentru ca lucrarea sa fie facuta prin forte proprii
Aeroportul International Iasi ar putea fi modernizat prin concesionarea catre o firma specializata sau prin contractarea unui imprumut de o suta milioane de euro si demararea lucrarilor prin fortele proprii ale administratiei. Consiliul Judetean Iasi, proprietarul aeroportului, are de ales una din cele doua variante, sefii judetului fiind, insa, decisi sa incerce varianta accesarii imprumutului bancar. In vederea identificarii celei mai bune variante, ei au apelat chiar la o firma de consultanta, pentru serviciile careia s-au achitat 60.000 euro. Decizia a starnit nemultumirea consilierilor judeteni, care au cerut ca rezultatele sa fie prezentate intr-o sedinta extraordinara.
Modernizare pe minus
Studiul intocmit de Relians Corp SRL Iasi, SC Iptana SA si Reliance Travel and Consulting s-a axat pe scheletul unui studiu de fezabilitate intocmit in anul 2007 de firma Search Corporation. Acel studiu prevedea patru variante pentru modernizarea aeroportului, suma investita fiind insa una uriasa, de aproximativ 187 milioane euro. In toate situatiile prezentate insa, atat concesionarea pe o perioada de 49 ani, parteneriatul public - privat, imprumutul bancar si accesarea fondurilor europene, cei implicati in demararea proiectului ieseau in pi