Cea mai frumoasă vacă şi cea mai bună telemea vor fi alese la festivalul naţional care se va organiza în comună, în luna august. Comuna a obţinut prin proiectul Regio 800.000 de euro de la Uniunea Europeană pentru a promova celebrul joc, unic în ţară, dar şi pentru a atrage turiştii în zonă.
Comuna Boteni se va transforma anul acesta într-un obiectiv turistic unic în România. Celebrul joc specific acestei comune, „Brâul de la Boteni”, se va transforma într-un produs turistic, un brand menit să atragă curioşi din toate colţurile lumii. Ansambluri folclorice din toată ţara şi din străinătate, dar şi personalităţi politice şi culturale vor veni în această vară în comuna din nordul judeţului.
Uniunea Europeană va fi cea care va „sponsoriza” promovarea comunei, după ce aceasta a aprobat un proiect Regio în valoare de 800.000 lei. Din aceşti bani, 680.000 vor fi de la UE, iar restul din bugetul naţional şi din cel al comunei Boteni.
Primăria va folosi aceşti bani pentru a promova festivalul naţional de la Boteni, ajuns la cea de-a 16-a ediţie.
Film despre comună
„Proiectul va fi promovat la posturile naţionale de televiziune şi radio. Vor fi realizate broşuri, pliante, bannere, albume de fotografii, vederi, postere, un film, dar şi o carte şi un album foto cu obiectivele culturale din comună. Se va organiza şi un târg cu produse specifice zonei, de impact naţional”, a spus managerul proiectului, Florentina Grigoraş.
Astfel se încearcă atragerea de turişti prin promovarea identităţii culturale a zonei.
„Festivalul va fi între 6 şi 8 august. Vom face monografia comunei, un film de prezentare, pliante cu activitatea culturală din comună. Se fac şi consfătuiri, avem şi memorialul Petre Ţuţea tot în aceeaşi perioadă.Vom învăţa turiştii să joace brâul de la Boteni, mai ales că nu se mai joacă în nicio regiune a ţării