Toate manufacturile chinezeşti sunt proaste, industria autohtonă ştie doar să imite, nu să inoveze, iar chinezii nu consumă. Toate aceste mituri au fost însă demontate. Departe de clişee şi stereotipuri, „dragonul roşu“ a ajuns a doua putere economică din lume. Faptul că mulţi încă subestimează ţara nu poate decât s-o ajute.
Nu ajungi „fabrica lumii" cu una, cu două. Cu toate acestea, părerea multora despre economia chineză nu este una pozitivă. Ţara a devenit anul trecut a doua putere economică mondială. La începutul acestui an, ea a depăşit SUA şi a devenit cel mai mare producător de bunuri din lume. Jurnaliştii publicaţiei americane „The Wall Street Journal" demontează cele mai populare mituri despre economia chineză.
Citiţi şi:
China, la cumpărături pe piaţa germană
Mitul 1: Chinezii nu consumă
Anul trecut, salariile chinezilor au crescut, în medie, cu 30%. Creşterea economică susţinută a Produsului Intern Brut din ultimele trei decenii a dus la creşterea nivelului de trai al populaţiei şi chiar la apariţia unei clase de mijloc. În primul trimestru din 2011, pentru prima dată în ultimii şapte ani, China a importat mai mult decât a exportat timp de trei luni consecutiv.
Deficitul comercial înregistrat în perioada ianuarie - martie s-a ridicat la 1,02 miliarde de dolari. Acum, piaţa chineză este cea mai atractivă pentru retaileri. În timp ce statele dezvoltate încă se luptă cu efectele recesiunii, China a ocolit criza. Companii precum Louis Vuitton, Hermès, Armani, Prada şi Richemont au anunţat că profiturile înregistrate în 2010 s-au majorat considerabil, impulsionate de avansul economic al Chinei. Analiştii cred că, până în 2020, chinezii vor cheltui 74 de miliarde de dolari pe produse de lux. Anul trecut, chinezii au cumpărat mai multe autoturisme Ferrari decât orice altă naţiune.
Mitul 2: Chinezii p