Petele de păcură apărute pe suprafaţa Mării Negre, ce provin de la un vas scufundat cu aproape 15 ani în urmă, încep să se extindă din cauza temperaturilor prea ridicate. Specialiştii spun că la contactul cu ultravioletele poluarea devine şi mai periculoasă. Costurile intervenţiei pentru decontaminare se ridică la sute de mii de euro. În Portul Constanţa s-au observat acum câteva zile pete de petrol pe locul unde acum aproape 15 ani s-au scufundat două nave. În ultima vreme, irizaţiile de produs petrolier au început să se extindă, ceea ce a alertat autorităţile.
Citiţi şi:
Lenea de la Mediu ne-a adus la Curtea Europeană de JustiţieConstanţa: Poluare de la epavele din Marea NeagrăSpecialişti în explorări marine: delfinii mor în Marea Neagră din cauza sonarelor militare
„Acest lucru ne face să credem că tabla tancurilor a fost afectată de coroziune“, explică Dorel Onaca, şeful Agenţiei Române de Salvare Vieţi Omeneşti pe Mare. În zonă au fost montate baraje pe o distanţă de circa 800 de metri. Navele „Rubin“, „Safir“ şi „Cristal“ au intervenit pentru montarea barajelor cu scopul de a limita dispersia păcurii.
Situaţia riscă să se agraveze
Resturile petroliere sunt adunate de nava „Depol“, iar scafandrii fac evaluări subacvatice exacte ale fisurilor şi pentru depistarea zonelor de unde iese păcura. „Le-am solicitat scafandrilor să vadă care este soliditatea tablei şi s-a descoperit că este corodată foarte puternic. Efectul mării asupra tablei şi-a spus cuvântul şi acesta este motivul pentru care a început să iasă păcura“, a mai spus Dorel Onaca.
Cercetătorii atrag atenţia că situaţia se poate agrava dacă nu se intervine prompt mai ales pentru că este vorba de păcură. „Este un lichid greu şi vâscos ce nu se dizolvă în totalitate în apă, iar nava este situată într-o zonă în care curenţii