Războiul maşinii ieftine a luat amploare şi nu ar trebui să ne surprindă că tot mai mulţi constructori auto se vor orienta spre producţia de modele ieftine, destinate în special pieţelor Războiul maşinii ieftine a luat amploare şi nu ar trebui să ne surprindă că tot mai mulţi constructori auto se vor orienta spre producţia de modele ieftine, destinate în special pieţelor auto din statele în curs de dezvoltare.
În ultima perioadă, cuvântul de ordine pentru toţi marii constructori auto îl reprezintă maşina ieftină. Şi asta nu pentru că se gândesc la buzunarul clienţilor cu potenţial mic de cumpărare, ci pentru că un astfel de model are costuri de fabricaţie reduse. Cum tot ce este ieftin se vinde ca pâinea caldă, trebuie să fii un manager neinspirat să nu arunci pe piaţă un astfel de model. Pentru 2.500 de dolari primeşti un Tata Nano, cu 6.200 de euro cumperi cel mai ieftin Logan.
Sume derizorii pentru autoturismele din ziua de astăzi. Totuşi, ideea maşinii ieftine nu este nouă şi nu aparţine nicidecum indienilor de la Tata Motors ori a conducerii Renault care a iniţiat proiectul Dacia Logan. Modele precum Mercedes Smart, Volkswagen Lupo, Seat Arosa ori Renault Twingo există de mulţi de ani pe piaţă. Şi acestea la vremea lor costau destul de puţin. Însă, în prezent, preţurile au luat-o în jos cu repeziciune.
Opel vrea o maşină ieftină, de cel mult 8.000 de euro
Concernul german Opel ar putea lansa pe piaţă un model care va costa circa 8.000 de euro. Încă nu există o platformă sau o schemă a viitorului model, dar există ideea şi dorinţa de a o pune în aplicare. Conducerea companiei germane pare să fi fost inspirată de pasul făcut de grupul auto indian Tata Motors, care a prezentat, în ianuarie, cel mai ieftin autoturism din lume, Nano, transmite AFP, care citează o publicaţie germană.
"Modelul Citycar al Opel est