Dacă până în 2009, Skoda era printre ultimii constructori generalişti care nu avea un model concurent în clasa SUV compactă cu excepţia unui surogat break supraînălţat cu titulatura Scout, din 2015, cehii vor avea în gamă modelul Snowman ce va constitui al doilea front de atac după tot-terenul Yeti.
Urmând a utiliza noua platformă modernă MQB (Modular Transverse Matrix) supraînălţată, offroader-ul compact Snowman face parte din acei primi paşi din ofensiva fără precedent a concernului Volkswagen prin care se doreşte contracararea depresiei pieţei auto, în special cea europeană, prin lansarea a noi modele şi popularea diverselor nişe. Snowman va fi poziţionat în gama cehilor peste Yeti facelift şi va fi înrudit cu cea de-a doua generaţie VW Tiguan 2014.
Platforma MQB este foarte flexibilă, o singură dimensiune fiind fixă, cea dintre centrul roţii şi pedala de acceleraţie. Astfel, beneficiar al unui ampatament extins şi o consola spate mai lungă, viitorul 4x4 compact Skoda Snowman va exista şi într-o versiune adaptată pentru 5+2 locuri, adică cu două scaune suplimentare decupate din portbagaj. Practicul SUV ceh cu şapte locuri va concura astfel conceptele de habitabilitate regăsite pe Hyundai Grand Santa Fe ori noul Mitsubishi Outlander. Versiunea Snowman în cinci locuri cu o distanţă între axe normală va avea dimensiunile SUV-ului compact Tiguan, adică în jur de 4,5 metri în lungime.
Skoda va duce la Snowman pragmatismul la cele mai înalte cote, propulsând viitorul 4x4 compact în elita clasei SUV. Funcţionalitatea interiorului va consta în polivalenţa habitaclului şi a unui ampatament în creştere cu 15 cm faţă de actualul Yeti (2.578mm). Pasagerii de pe locurile din spate vor avea o poziţie înălţată cu câţiva centimetri faţă de cei din faţă, astfel că se va crea un efect de „tribună” la fel ca într-un cinematograf. Cei doi ocupanţi din planul al treilea