Teatrul Foarte Mic/Teatrul Fara Frontiere
Terorism de Oleg si Vladimir Presniakov
Traducere de Maria Dinescu
Regia: Gianina Carbunariu
Scenografia/multimedia: Maria Draghici
Montaj/animatie: Tudor Petre
Muzica: Electric Brother
Cu: Ionut Adascalitei, Adrian Anghel, Laurentiu Banescu, Paula Gherghe, Madalina Ghitescu, Maria Obretin, Razvan Oprea, Rolando Matsangos, Mihaela Sirbu
Sa facem un exercitiu – nu de inteligenta si in mod sigur nu pe placul artistilor, niciodata multumiti cind spectatorului i se naruie suspansul: sa-ncercam sa punem cap la cap capitolele (patru, plus un prolog si un epilog; lectura in foileton ii apartine regizoarei, autorii vorbind despre sase acte) acestei piese/acestui spectacol numit Terorism, intr-o singura poveste (pentru ca, unii ar putea fi suprinsi, chiar e o singura istorie). Asadar: un barbat (Ionut Adascalitei) – om de afaceri, angajat cu functie al unei companii care nu se ocupa cu vinzarea de zahar – pleaca intr-o calatorie de serviciu. Dar aeroportul e inchis, e o alarma cu bomba, si barbatul decide sa se-ntoarca acasa; unde, convinsa c-a ramas singura, nevasta-sa (Mihaela Sirbu) se intretine cu amantul (Adrian Anghel), el insusi insurat cu o colega/subalterna a omului nostru de afaceri, care, simtindu-se inselata, decide sa-si ia viata, in timpul serviciului.
Iar in timp ce, marcat de adulterul sotiei, barbatul lasa gazul deschis si tot blocul sare in aer de la scurt-circuitul soneriei apasate de un copil alergat de bunica-sa (Maria Obretin) si prietena ei (Paula Gherghe) (alta poveste, despre rasism si avintul criminal al virstei a treia, care nu mai are nimic de pierdut), la biroul omului de afaceri (unde lucreaza si mama copilului...) se declanseaza o isterie generalizata provocata de sinuciderea colegei. Mai apar pe urma si un psiholog (Rolando Matsangos)