Conditiile meteo extreme din prima parte a anului trecut au incurcat planurile producatorului de materiale pentru constructii Carpatcement, parte a grupului german HeidelbergCement, afacerile companiei inregistrand un declin de 7% a veniturilor.
Diviziile de ciment, betoane si agregate ale grupului Carpatcement au inregistrat in 2012 o cifra de afaceri cumulata in valoare de 195 milioane de euro, conform raportarilor interne.
„Cifra se situeaza in usoara scadere cu 7% fata de 2011, in principal din cauza conditiilor meteo extreme din primele patru luni din 2012 in contextul in care, conform datelor INS, piata totala a scazut cu 0,2% fata de 2011.Grupul Carpatcement a reusit sa obtina, in ciuda diminuarii cifrei de afaceri si a volumelor de vanzari, o crestere de 12,5% a profitului fata de anul anterior, in principal datorita unor masuri de restructurare a costurilor si a cresterii veniturilor prin mixul de produse, prin integrarea pe verticala si prin raportul calitate-pret echilibrat, astfel profitul inregistrat de Carpatcement in 2012 a fost de 36 milioane euro, cu 12,5% mai mare fata de anul 2011 cand nivelul profitului s-a situat la 32 milioane de euro”, a declarat FlorianAldea, CEO Carpatcement, in cadrul unei intalniri cu presa.
Seful Carpatcement a precizat ca cea mai mare pondere a vanzarilor a fost generata de lucrarile noi de constructii a spatiilor rezidentiale si de birouri cat si de reabilitare a cladirilor (cca. 60%), urmat de comercializarea pachetelor de ciment catre distribuitori si lanturile D-I-Y (30%) si a proiectelor de infrastructura in care au fost implicati (cca. 10%).
Potrivit reprezentantilor companiei, rezutatele obtinute de Carpatcement la nivel local se inscriu in linia generala de consolidare inregistrata la nivel international de Grupul HeidelbergCement.
Anul trecut, Grupul a reusit sa obtina o crest