Din păcate, România este ţara în care ambalajul vinde mult mai bine decât marfa în sine.
Sâmbătă a fost lansată Alianţa România Dreaptă. Ştirea, îngropată în scandalul Oltchim, a fost că „MRU şi-a luat prompter".
Seara, în studioul B1 TV, Mihai Răzvan Ungureanu s-a declarat nemulţumit de abordarea pe care televiziunile au dat-o evenimentului. În teorie, MRU are dreptate. În practică însă, lucrurile sunt mult mai complicate.
Degeaba organizezi un eveniment important, dacă nu-l „vinzi" cum trebuie publicului. Prompterul lui MRU a fost cel mai interesant lucru descoperit de televiziuni cu prilejul lansării ARD pentru simplul motiv că organizatorii au neglijat complet utilitatea unui ambalaj atractiv pentru audienţa TV. Este o neglijenţă care poate costa mult noua forţă politică. Nu e suficient să pui pe picioare un proiect important, dacă nu găseşti calea să faci publicul atent la demersul tău. Nu exişti, dacă nu ştii să comunici public eficient.
Privatizarea Oltchim, parazitată mediatic de Dan Diconescu, a mai „îngropat" un moment care trădează probleme serioase de comunicare publică ale echipei lui Mihai Răzvan Ungureanu. Scandalul produselor de lux „comandate" pentru uzul fostului prim-ministru era pe punctul să devină un coşmar de imagine, dacă nu începea telenovela Oltchim. O campanie foarte eficientă, cu mesaje puternice şi bine structurate, a primit răspunsuri rahitice din partea celui acuzat. Cu excepţia unor declaraţii date pe fugă, pe holuri, MRU nu a comunicat clar şi puternic un singur mesaj care să lămurească lucrurile. Sâmbătă seara, MRU a spus că aşteaptă reacţii de la instituţiile care au gestionat aceste achiziţii, dar nu a răspuns direct, clar şi convingător acuzelor aduse. De la izbucnirea acestui scandal, MRU nu a oferit un răspuns limpede pe această temă, lăsând impresia că tace pentru că există posibilitatea s