Principalii distribuitori şi producători de jocuri estimează, pentru acest an, o creştere a pieţei de până la 18 milioane de euro. Nici majorarea TVA, nici reducerile salariale de 25% şi nici măcar concedierile nu par să afecteze vânzările de jocuri video, care vor creşte cu 10% în acest an.
Mulţi specialişti susţin, chiar dacă doar cu jumătate de gură, că jocurile video reprezintă un viciu ca fumatul sau băutura. De ce? Pentru că, oricât de sărac ar fi, românul tot mai găseşte resurse ca să-şi cumpere ultimele apariţii. Iar distribuitorii şi producătorii de jocuri îşi freacă mâinile, pentru că, în ciuda unui climat economic foarte dificil, este de aşteptat ca piaţa de profil să ajungă la 18 milioane de euro, de la 17 milioane de euro, cât a fost în 2009.
Preţul mediu,la valoarea din 2009
Totuşi, în primele şase luni din 2010 vânzările au scăzut uşor faţă de primul semestru al anului trecut. "Este o uşoară scădere faţă de 2009, însă este normal, deoarece anul acesta, în primele şase luni nu am avut lansări de titluri mari ca anul trecut", a declarat Andreea Allardin, director general Best Distribution, cel mai mare distribuitor de jocuri de la noi, cu o cotă de piaţă de aproape 70%. În ceea ce priveşte evoluţia preţului mediu al jocurilor, acesta s-a menţinut la nivelul anului trecut. Adică, 20-30 de euro, pentru jocuri de calculator, iar pentru console 40-50 de euro.
Principalii jucători din piaţa de profil susţin că majorarea cotei TVA cu cinci puncte procentuale va afecta vânzările, dar nu pentru noutăţi, ci pentru jocurile mai vechi din ofertă. Nici scăderea puterii de cumpărare, prin anunţatele disponibilizări şi reduceri salariale, nu va aduce cu sine şi o scădere a vânzărilor, susţin producătorii şi distribuitorii. „Sperăm că per total, nu, şi ne bazăm pe faptul că există în ofertă jocuri de notorietate, care sunt foarte aşteptate şi car